VII Sesja Rady Miejskiej w Baborowie - 27 lutego 2025 r.
Protokół nr VII.2025
z Sesji Rady Miejskiej w Baborowie
odbytej w dniu 27 lutego 2025r.
Obrady rozpoczęto 27-02-2025 o godz. 16:01, a zakończono o godz. 17:23 tego samego dnia.
W posiedzeniu wzięło udział 12 radnych:
1. Anna Kwiatkowska
2. Michalina Jakubowska
3. Irena Biegus
4. Bogusław Litwinowicz
5. Wojciech Smrokowski
6. Jarosław Ronczka
7. Joanna Pawlik
8. Michał Kiner
9. Tomasz Kiziak
10. Żaneta Bienia
11. Teresa Wołk
12. Magdalena Bradel
Lista obecności stanowi zał. nr 1 do protokołu.
1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad; (16:01)
2. Przedstawienie porządku obrad; (16:01)
2.1. Wprowadzenie na wniosek Przewodniczącego Rady Miejskiej zmian do porządku obrad poprzez dodanie w pkt 4 ppkt 10 - podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Gminy Baborów - projekt druk nr 88/25; ppkt 11 - podjęcie uchwały w sprawie odwołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji - projekt druk nr 89/25; ppkt 12 - podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Baborowie - projekt druk nr 90/25; ppkt 13 - podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji - projekt druk nr 91/25 (16:01)
Głosowanie wniosku o wprowadzenie zmiany do porzadku obrad poprzez dodanie ppkt 10 - podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Gminy Baborów - projekt druk nr 88/25 (16:03)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Michał Kiner, Żaneta Bienia, Wojciech Smrokowski, Anna Kwiatkowska, Magdalena Bradel, Bogusław Litwinowicz, Irena Biegus, Tomasz Kiziak, Joanna Pawlik, Michalina Jakubowska, Teresa Wołk, Jarosław Ronczka
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Głosowanie wniosku o wprowadzenie zmiany do porządku obrad poprzez dodanie ppkt 11 - podjęcie uchwały w sprawie odwołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji - projekt druk nr 89/25 (16:04)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Magdalena Bradel, Bogusław Litwinowicz, Teresa Wołk, Joanna Pawlik, Irena Biegus, Anna Kwiatkowska, Żaneta Bienia, Tomasz Kiziak, Michalina Jakubowska, Jarosław Ronczka, Michał Kiner, Wojciech Smrokowski
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Głosowanie wniosku o wprowadzenie zmiany do porządku obrad poprzez dodanie ppkt 12 - podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Baborowie - projekt druk nr 90/25 (16:04)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Tomasz Kiziak, Joanna Pawlik, Wojciech Smrokowski, Irena Biegus, Bogusław Litwinowicz, Michalina Jakubowska, Magdalena Bradel, Żaneta Bienia, Teresa Wołk, Anna Kwiatkowska, Michał Kiner, Jarosław Ronczka
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Głosowanie wniosku o wprowadzenie zmiany do porządku obrad poprzez dodanie ppkt 13 - podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji - projekt druk nr 91/25 (16:04)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Magdalena Bradel, Joanna Pawlik, Wojciech Smrokowski, Anna Kwiatkowska, Irena Biegus, Żaneta Bienia, Teresa Wołk, Bogusław Litwinowicz, Michał Kiner, Michalina Jakubowska, Tomasz Kiziak, Jarosław Ronczka
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
2.2. Wprowadzenie na wniosek Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zmian do porządku obrad poprzez dodanie w pkt 4 ppkt 14 - podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej - projekt druk nr 92/25, oraz w pkt 5 dodanie ppkt 5.1 - Przedstawienie przez Przewodniczącego komisji Rewizyjnej protokołu z kontroli zadania inwestycyjnego "Adaptacja budynku na świetlicę wiejska w Langowie" (16:05)
Głosowanie w sprawie wprowadzenia na wniosek Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zmian do porządku obrad poprzez dodanie w pkt 4 ppkt 14 - podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej - projekt druk nr 92/25, (16:05)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Tomasz Kiziak, Anna Kwiatkowska, Michalina Jakubowska, Michał Kiner, Wojciech Smrokowski, Joanna Pawlik, Irena Biegus, Bogusław Litwinowicz, Teresa Wołk, Żaneta Bienia, Magdalena Bradel, Jarosław Ronczka
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Głosowanie w sprawie wprowadzenia na wniosek Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zmian do porządku obrad poprzez dodanie w pkt 5 ppkt 5.1 - Przedstawienie przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej protokołu z kontroli zadania inwestycyjnego "Adaptacja budynku na świetlicę wiejska w Langowie" (16:05)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Joanna Pawlik, Magdalena Bradel, Bogusław Litwinowicz, Anna Kwiatkowska, Teresa Wołk, Irena Biegus, Wojciech Smrokowski, Michalina Jakubowska, Żaneta Bienia, Michał Kiner, Jarosław Ronczka, Tomasz Kiziak
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej Sesji; (16:05)
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z VI Sesji RM - 19.12.2024r. (16:06)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Tomasz Kiziak, Michał Kiner, Wojciech Smrokowski, Michalina Jakubowska, Bogusław Litwinowicz, Anna Kwiatkowska, Teresa Wołk, Magdalena Bradel, Żaneta Bienia, Joanna Pawlik, Irena Biegus, Jarosław Ronczka
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
4. Podjęcie uchwał w sprawach: (16:06)
4.1. wydzierżawienia nieruchomości na czas nieoznaczony oraz wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości na czas nieoznaczony - projekt druk nr 80/25; (16:06)- zał. nr 2 do protokołu.
Głosowanie w sprawie wydzierżawienia nieruchomości na czas nieoznaczony oraz wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości na czas nieoznaczony - projekt druk nr 80/25; (16:07)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Tomasz Kiziak, Anna Kwiatkowska, Żaneta Bienia, Jarosław Ronczka, Bogusław Litwinowicz, Teresa Wołk, Joanna Pawlik, Michalina Jakubowska, Irena Biegus, Michał Kiner, Magdalena Bradel, Wojciech Smrokowski
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/77/25, która stanowi zał. nr 3 do protokołu.
4.2. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Baborów - projekt druk nr 81/25 (16:08)- zał. nr 4 do protokołu.
Głosowanie w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Baborów - projekt druk nr 81/25 (16:09)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Joanna Pawlik, Magdalena Bradel, Tomasz Kiziak, Anna Kwiatkowska, Jarosław Ronczka, Michał Kiner, Irena Biegus, Żaneta Bienia, Teresa Wołk, Bogusław Litwinowicz, Wojciech Smrokowski, Michalina Jakubowska
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/78/25, która stanowi zał. nr 5 do protokołu.
4.3. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Baborów - projekt druk nr 82/25 (16:09)- zał. nr 6 do protokołu.
Głosowanie w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Baborów - projekt druk nr 82/25 (16:10)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Irena Biegus, Tomasz Kiziak, Michał Kiner, Joanna Pawlik, Bogusław Litwinowicz, Anna Kwiatkowska, Żaneta Bienia, Jarosław Ronczka, Michalina Jakubowska, Teresa Wołk, Magdalena Bradel, Wojciech Smrokowski
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/79/25, która stanowi zał. nr 7 do protokołu.
4.4. zmiany uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej - projekt druk nr 83A/25; (16:10)- zał. nr 8 do protokołu.
Głosowanie w sprawie zmiany uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej - projekt druk nr 83A/25; (16:11)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Joanna Pawlik, Magdalena Bradel, Żaneta Bienia, Irena Biegus, Tomasz Kiziak, Wojciech Smrokowski, Anna Kwiatkowska, Teresa Wołk, Michał Kiner, Jarosław Ronczka, Michalina Jakubowska, Bogusław Litwinowicz
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/80/25, która stanowi zał. nr 9 do protokołu.
4.5. wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Baborów - projekt druk nr 84A/25; (16:11)- zał. nr 10 do protokołu.
Głosowanie w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Baborów - projekt druk nr 84A/25; (16:12)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Tomasz Kiziak, Joanna Pawlik, Anna Kwiatkowska, Irena Biegus, Teresa Wołk, Magdalena Bradel, Jarosław Ronczka, Michał Kiner, Żaneta Bienia, Bogusław Litwinowicz, Wojciech Smrokowski, Michalina Jakubowska
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/81/25, która stanowi zał. nr 11 do protokołu.
4.6. przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Baborów- projekt uchwały druk nr 79/25; (16:13)- zał. nr 12 do protokołu.
Głosowanie w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Baborów- projekt uchwały druk nr 79/25; (16:14)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Joanna Pawlik, Tomasz Kiziak, Magdalena Bradel, Bogusław Litwinowicz, Żaneta Bienia, Michał Kiner, Irena Biegus, Anna Kwiatkowska, Michalina Jakubowska, Teresa Wołk, Jarosław Ronczka, Wojciech Smrokowski
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/82/25, która stanowi zał. nr 13 do protokołu.
4.7. określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji- projekt uchwały druk nr 85/25; (16:14)- zał nr 14 do protokołu.
Głosowanie w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji- projekt uchwały druk nr 85/25; (16:17)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Joanna Pawlik, Anna Kwiatkowska, Tomasz Kiziak, Bogusław Litwinowicz, Michał Kiner, Michalina Jakubowska, Irena Biegus, Wojciech Smrokowski, Żaneta Bienia, Magdalena Bradel, Jarosław Ronczka, Teresa Wołk
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/83/25, która stanowi zał. nr 15 do protokołu.
4.8. uchylenia uchwały w sprawie wprowadzenia świadczenia pieniężnego "bon żłobkowy"- projekt druk nr 86/25 (16:17)- zał. nr 16 do protokołu.
Głosowanie w sprawie uchylenia uchwały w sprawie wprowadzenia świadczenia pieniężnego "bon żłobkowy"- projekt druk nr 86/25 (16:19)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Michał Kiner, Bogusław Litwinowicz, Tomasz Kiziak, Joanna Pawlik, Irena Biegus, Anna Kwiatkowska, Teresa Wołk, Żaneta Bienia, Michalina Jakubowska, Wojciech Smrokowski, Jarosław Ronczka, Magdalena Bradel
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/84/25, która stanowi zał. nr 17 do protokołu.
4.9. rozpatrzenia skargi na Burmistrza Gminy Baborów - projekt druk nr 87/25 (16:20)- zał. nr 18 do protokołu
Głosowanie w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Gminy Baborów - projekt druk nr 87/25 (16:21)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Bogusław Litwinowicz, Joanna Pawlik, Wojciech Smrokowski, Michał Kiner, Irena Biegus, Żaneta Bienia, Anna Kwiatkowska, Michalina Jakubowska, Teresa Wołk, Tomasz Kiziak, Jarosław Ronczka, Magdalena Bradel
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/85/25, która stanowi zał. nr 19 do protokołu.
4.10. rozpatrzenia skargi na Burmistrza Gminy Baborów - projekt druk nr 88/25; (16:21)- zał. nr 20 do protokołu.
Głosowanie w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Gminy Baborów - projekt druk nr 88/25 (16:24)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Joanna Pawlik, Michalina Jakubowska, Żaneta Bienia, Anna Kwiatkowska, Wojciech Smrokowski, Jarosław Ronczka, Tomasz Kiziak, Irena Biegus, Michał Kiner, Teresa Wołk, Magdalena Bradel, Bogusław Litwinowicz
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/86/25, która stanowi zał. nr 21 do protokołu.
4.11. odwołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji - projekt druk nr 89/25 (16:24)
Głosowanie w sprawie odwołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji - projekt druk nr 89/25 (16:26)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Tomasz Kiziak, Wojciech Smrokowski, Joanna Pawlik, Bogusław Litwinowicz, Irena Biegus, Michalina Jakubowska, Jarosław Ronczka, Teresa Wołk, Michał Kiner, Magdalena Bradel, Żaneta Bienia, Anna Kwiatkowska
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/87/25, która stanowi zał. nr 22 do protokołu.
4.12. uzupełnienia składu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Baborowie - projekt druk nr 90/25 (16:26)
Głosowanie w sprawie uzupełnienia składu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Baborowie - projekt druk nr 90/25 (16:28)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Michał Kiner, Tomasz Kiziak, Anna Kwiatkowska, Wojciech Smrokowski, Bogusław Litwinowicz, Teresa Wołk, Jarosław Ronczka, Żaneta Bienia, Michalina Jakubowska, Joanna Pawlik, Irena Biegus, Magdalena Bradel
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/88/25, która stanowi zał. nr 23 do protokołu.
4.13. wyboru Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji - projekt druk nr 91/25 (16:28)
Głosowanie w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji - projekt druk nr 91/25 (16:29)
Wyniki imienne:
ZA (11)
Anna Kwiatkowska, Tomasz Kiziak, Joanna Pawlik, Michalina Jakubowska, Bogusław Litwinowicz, Żaneta Bienia, Irena Biegus, Wojciech Smrokowski, Teresa Wołk, Magdalena Bradel, Jarosław Ronczka
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Michał Kiner
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/89/25, która stanowi zał. nr 24 do protokołu.
4.14. zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej- projekt druk nr 92/25 (16:29)
Głosowanie w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej- projekt druk nr 92/25 (16:31)
Wyniki imienne:
ZA (12)
Tomasz Kiziak, Anna Kwiatkowska, Żaneta Bienia, Michalina Jakubowska, Michał Kiner, Irena Biegus, Teresa Wołk, Joanna Pawlik, Bogusław Litwinowicz, Jarosław Ronczka, Magdalena Bradel, Wojciech Smrokowski
PRZECIW (0)
WSTRZYMUJĘ SIĘ (0)
NIE GŁOSOWALI (0)
NIEOBECNI (3)
Marcin Olender, Judyta Kuśmierczyk, Marcin Siemieniec
Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr VII/90/25, która stanowi zał. nr 25 do protokołu.
5. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym (16:32)
5.1. Przedstawienie przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej protokołu z kontroli zadania inwestycyjnego "Adaptacja budynku na świetlicę wiejską w Langowie" (16:32)
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej RM Bogusław Litwinowicz przedstawił protokół z przedmiotowej kontroli, który stanowi zał. nr 26 do protokołu.
5.2. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym (16:53)
Przew.RM – w okresie miedzysesyjnym pełnił dyżury Przew. w Urzędzie Miejskim w Baborowie. Brał udział w spotkaniach, na których omawiane były sprawy związane z działalnością Gminy, w tym inwestycji. Uczestniczył w spotkaniach
6. Sprawozdanie Burmistrza Gminy o podejmowanych działaniach w okresie międzysesyjnym (16:54)
Burmistrz Gminy – przekazał podziękowania z wielu stron, które wpłynęły do urzędu za uroczystość, która miała miejsce w ostatnią niedzielę w Babicach upamiętniającą mord na rodakach w Hucie Pieniackiej. Jeśli chodzi o przebieg uroczystości, odpowiedni nastrój i przekaz został bardzo wysoko oceniony. W trudnych czasach, w jakich się znajdujemy, było to wszystko wyważone i cieszyło organizatorów, jak i mieszkańców gminy Baborów.
- poinformował o tematach dot. inwestycji na terenie Gminy Baborów.21 marca będzie podpisywana umowa, dotycząca oficjalnego przekazania dokumentu uprawniającego do przeprowadzenia procedury przetargowej na zakup dwóch samochodów do jednostki OSP Baborów oraz dodatkowego wyposażenia -oficjalne przekazanie umowy, zawarcia dokumentów o dofinansowanie będzie miało miejsce w Głogówku w jednostce tamtejszej straży pożarnej .
- SIM Opolskie Południe- z radnymi rozmawialiśmy pewien czas temu na temat zasadności, w którą stronę idziemy, czy dążymy akurat do realizacji projektu, wspólnie uznaliśmy, że widzimy pewne problemy, niedociągnięcia prawne te odgórne, natomiast została podjęta decyzja, w zakresie prac geodezyjnych. Spółka to, co zadeklarowała, to zaczęła realizować, pismo zostało przekazane do wiadomości Przewodniczącego. Naniesiono małe korekty, ponieważ działka miała pewne zwiększenia terenu w narożu. Dzisiaj dostaliśmy już korekty tego terenu wraz z korektą zagospodarowania terenu w formie placu zabaw, więc taka informacja od nas prawdopodobnie jutro wyjdzie. Będzie już zatwierdzała całe postępowanie i SIM Opolskie Południe już będzie robił na własny koszt podział, żeby zmniejszyć wartość powierzchni, a jednocześnie kosztów działki, a tym samym aportu.
- droga Tłustomosty- Raków i tranzyt kanalizacyjny. To jest kolejny etap inwestycji. Kilka dni temu było rozpoczęcie pracy, dzisiaj były uzgodnienia w terenie i będą wykonywane prace związane z budową tranzytu kanalizacji sanitarnej Tłustomocy- Raków. Dlaczego tranzyt, ponieważ Tłustomosty mają lokalną oczyszczalnię ścieków. Trzeba dążyć do tego, żeby tam, gdzie jest taka możliwość fizyczna i finansowo uzasadniona, dociążać oczyszczanie i przy okazji budowy drogi Tłustomosty- Raków, sa do budowania trasy kanalizacyjne. Jednocześnie pół wsi będzie dodatkowo skanalizowana i przerzut ścieków będzie do oczyszczalni w Rakowie. Po wyeksploatowaniu oczyszczalni
w Tłustomostach za kilka lat spokojnie będzie można zbudować przepompownię ścieków i tłoczyć wszystkie ścieki do Rakowa. Docelowo Raków do wyłączenia z eksploatacji i forma zabudowania przepompowni ścieków i wszystkie te ścieki tłoczyć do Baborowa, zmniejszając koszty w funkcjonowaniu oczyszczalni w Baborowie, a po drodze można podpiąć Dzielów. W momencie kiedy są wykonywane prace związane z założeniem kanalizacji firma zaczęła korytowanie pod drogę. Mieszkańcy przez pewien czas nie mogli się pogodzić, że tracą grunty oczywiście tym mieszkańcom, którym przybyło gruntów to się cieszą ponieważ droga, powiedzmy taka umowna, kto pierwszy wyjeździł akurat ileś lat temu, ona była dalej wyjeżdżona i okazuje się, że droga była na prywatnych gruntach. Ktoś obok miał swoje pole, jak droga została przesunięta, to było więcej pola, a teraz powróciliśmy do tego, prace geodezyjne były prowadzone przez geodetów, przy projektowaniu jest to właściwy przebieg drogi. Jeżeli chodzi o Tłustmosty, kilka lat temu rozpoczęto uzgodnienia z PKP. Nie tylko ulica Kolejowa była w uzgodnieniach, ale również tereny
w Tłustomostach. Droga, nie była drogą powiatową, tylko drogą w gminą, była częścią wydzielonej przestrzeni PKP jako teren zamknięty. Po drugiej stronie, gdzie jest kilka domów mieszkańców Tłustomostów, była również droga uznawana za drogę gminą, to też nie była gminna droga, ale była przez gminę delikatnie utrzymywana, a nigdy nie można było oficjalnie jej remontować. Gmina rozpoczynając prace, zrobiła ukłon w stronę Powiatu, przygotowano wszelkie pisma ukierunkowane, żeby PKP robiło podział dla gminy i dla Powiatu i jednocześnie skorzystali na tym mieszkańcy, bo mieszkańcy też użytkowali pewne grunty, które też są wydzielone. W tym roku, prawdopodobnie
w drugiej połowie roku, Gmina będzie składać wniosek o przejęcie działki kolejowej na stan Gminy. Powiat też otrzymał taką informację, i może tylko złożyć wniosek i tę działkę również przejąć.
- temat, który poruszony był już kilkukrotnie w rozmowach, to jest sprawa spichlerza, nie gminnego, tylko prywatnego. Właściciele są nieznani, nie wiadomo gdzie są. Spichlerz jest miejscem przesiadywania społecznego, niekoniecznie pożądanego. Ten budynek jest ujęty w Wojewódzkim Rejestrze Zabytków. Nie można go zburzyć, o czym też już kiedyś wspominał. Na spotkaniu z konserwatorem rozmawiano o możliwościach i jest możliwość wykupienia od komornika tego budynku. Na pewno będą takie pisma składane do komornika z prośbą o wycenę tego budynku i radnym przekazywane szczegóły tej ewentualnej transakcji. Wcześniej będzie wystąpienie do konserwatora z zapytaniem, tak jak było uzgodnione, czy gmina ewentualnie stałaby się właścicielem tego budynku i czy gmina musi ten budynek odbudować. To są potężne, nakłady finansowe, na które Gminy nie stać. Często spotkamy się z budynkami, z zamkami, pałacami, które mają miano trwałej ruiny, bez konieczności odbudowy. Zachowujemy tą przestrzeń, ale w środku można zrobić formę dziedzińca, wykonać małą architekturę, parkingi z przodu, tylko trzeba zabezpieczyć mury.
W późniejszym czasie Gmina za 5 -10 lat, jak będzie miała możliwości finansowe, to może złożyć wniosek
o wykreślenie trwałej ruiny i podjąć prace związane z zamknięciem. Jest to przestrzeń bardzo atrakcyjna dla miasta i dla szkoły, ponieważ wnętrze tego obiektu daje dużo możliwości w przypadku organizowania różnych imprez, wydarzeń kulturalnych i rekreacyjnych w tamtym miejscu i bardzo znacząco poprawiłoby estetykę tego miejsca.
- temat byłego ośrodka zdrowia w Baborowie jest bardzo trudny. Analizowane jest wykonanie zagospodarowania przestrzeni, gdzie jest ten budynek. Były ośrodek zdrowia przy ulicy Kościuszki jest w bardzo złym stanie technicznym. Były prowadzone rozmowy z mieszkańcami, osobami, które prowadziły tam działalność, z lekarzami. Już w 2018 roku zostało powiedziane, że budynek się rozchodzi, ściany jak się rozchodziły, są liczne spękania, dwa piony były mocno zalane. Jeden pion był mocno zalany przy przeciekającym dachu, a drugi po pożarze, który miał miejsce we wrześniu 2019 roku. Ktoś próbował podpalić ten budynek, więc straż gasiła pożar i jest mocno zalane, stropy są drewniane. Żeby ten budynek ratować, trzeba byłoby wszystko z środka wyciągnąć i zbudować szkielet, na podstawie którego budowałoby się taki sam budynek. Analiza będzie radnym przedstawiona, decyzja będzie podjęta wspólnie. Ale pojawił się inny temat. Poprosił o spotkanie dotyczące budynku przy skrzyżowaniu z ul. Nową. To jest budynek PKP. Budynek, posiada sześć przestronnych mieszkań. Wysoka kondygnacja pierwsza i druga. Przestrzeń jest też obok tego budynku. Przesłano pismo do PKP w sprawie udostępnienia wszystkich dokumentów technicznych. W większości to są inwentaryzacje, aby zobaczyć jakie tam są możliwości. Na chwil obecną jest problem z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, ponieważ w OPS jest bardzo mało przestrzenni. I drugi obiekt to są pomieszczenia, z których korzysta stacja Caritas, gabinety rehabilitacji. Kto korzystał z tej stacji, z pomocy, wie, że tam akurat swobody, komfortu dla pacjentów, ani dla pracowników nie ma. To nie jest temat na dzisiaj, ale wiadomo że te tematy są długotrwałe i wiele tematów rozpoczęto w uzgodnieniu administracyjnym bez wydawania środków. Wszelkie decyzje będą podejmowane przy okazji pracy Komisji Oświaty czy Komisji Budżetu.
- temat odnośnie dwóch inwestycji, dotyczące między innymi przebudowy drogi w Boguchwałowie i przebudowy drogi w Księżym Polu. Tutaj z Przewodniczącym Komisji Budżetu rozmawialiśmy swego czasu na temat takiego nowego kanału odwadniającego koronę drogi. Ten kanał w nocy przed powodzią uległ załamaniu i wystosowano pismo, gdzie są dofinansowania, skąd mamy dofinansowania do tych dwóch dróg, to jest BGK, Polski Ład. Wysłano pismo z pełnym uzasadnieniem, co z czego wynika promesy wstępnej, oświadczenia Gminy. Jest zgoda banku, że to co Gmina zaproponowała, żeby uwzględnić przebudowę tego kanału, jest możliwe, tylko należy złożyć wniosek oficjalny o korektę zakresu . W Boguchwałowie jest również przepust przy zatoce autobusowej, ale w pasie drogowym i też ten przepust jest do przebudowy. Są jeszcze możliwości z puli, która została przyznana, ale nie do końca wykorzystana. I tu jest wkład własny, gminy 5%. Czekamy na rozstrzygnięcia, ponieważ po tym zatwierdzeniu przez bank trzeba wystąpić o korektę promesy.
- temat, który był poruszany podczas spotkania, dot. sprzedaży działki w ul. Ogrodowej. Wydawało się, że wychodzimy na przeciw mieszkańcom, natomiast osoba zainteresowana kupnem tej działki była bardzo wzburzona kwotą pomimo tego, że została obniżona do 70 zł/m2. Była bardzo niepocieszona, wskazując na zaproszenie mediów do Baborowa, jak Gmina chce sprzedawać nieruchomości. Była informacja dla radnych, jak były sprzedawane sąsiednie działki i Gmina w żaden sposób podniosła ceny, w drugim przetargu cena została obniżona. Gmina nie może oddawać za darmo mienia za darmo i w ogóle nie powinno mieć miejsca.
-drugi temat, o którym rozmawialiśmy na Komisji, to jest dzierżawa w parkingu przy ul. Powstańców. Temat zrobił się trochę dziwny, ponieważ akurat drugi podmiot wystąpił o dzierżawę tego samego parkingu. Należy się zastanowić, co z tym zrobić, czy nie podzielić tego parkingu na dwie części i zrobić dwie dzierżawy, czy w ogóle odstąpić, kto pierwszy niech parkuje, tylko szkoda środków, które Gmina mogłaby otrzymać za dzierżawę
- kontrola inwestycji w Langowie. Tam wstrzymano prace porządkowe, ponieważ wykonawca robót, budowy drogi Raków- Tłustomosty podczas rady budowy sygnalizował, że jest bardzo dużo dobrej ziemia, która jest do zagospodarowania i część będzie można do Langowa dostarczyć.
W mediach społecznościowych pojawiła się informacja, kto za co odpowiada przy drogach i przy mostach. Jeżeli będą pytania do państwa odnośnie skrzyżowania dróg powiatowych z gminnymi to są utrzymywane przez powiat Głubczycki i most na ul. Opawskiej. Przepust, który jest niebezpieczny na drodze Baborów- Dobrosławice jest do utrzymania przez powiat głubczycki. Barierki, które są uszkodzone, na przeciw ZUK to jest w centrum skrzyżowania, również powiat głubczycki jako odpowiedzialny jak za skrzyżowanie. Jeżeli są pasy przejścia w drogach gminnych, Gmina te pasy będzie odtwarzać, ponieważ za skrzyżowanie uznaje się fizyczne połączenie dwóch dróg, plus jeżeli droga jest
z znakiem ustąp pierwszeństwa. To jest wjazd, na którym może się zatrzymać swobodnie samochód, to jest około
5 metrów. Więc w każdą stronę przyjmuje się, że to jest po 5 metrów skrzyżowania. Zdementował plotkę, która pojawiła się wśród mieszkańców Baborowa. Zbiegło się w czasie, że Gmina zamawiała na centrum sportowe nowe, funkcjonalne szatnie kontenerowe. W większości obiektów tak się robi. I poszła informacja, że gmina zamawia kontenery
a jednocześnie robimy przygotowania do podziału geodezyjnego dwóch działek, które będą podzielone na kilkadziesiąt działek, trzydzieści działek, za cmentarzem. Pojawiły się telefony od mieszkańców, mieszkańcy też zaczepiają, jakim prawem Burmistrz samodzielnie podjął decyzję żeby robić osiedle dla uchodźców Więc nie robimy osiedla dla uchodźców zbiegło się się to w czasie, kontenery są na centrum sportowe, a działki są na kolejne osiedle mieszkaniowe. Więc tak to wygląda i nic innego Gmina nie zamierza robić.
Rozstrzygnięto przetarg na sprzedaż działki na ul. Strażaków, ustalono termin aktu notarialnego i w kwietniu ma być sprzedaż działki, a pozostałe dwie działki na ulicy Głubczyckiej na razie są wystawione do przetargu i innych terenów Gmina nie będzie wystawiać.
Radna Joanna Pawlik- jaki jest etap realizacji chłodnika w Dziećmarowie. Do spotkania z Wicestarostą Powiatu nie doszło, więc jak to teraz wygląda? Miało być wystosowane pismo do powiatu czy zostało wystosowane, czy jeszcze nie?
Burmistrz Gminy – w sprawie chodników w Dziećmarowie i Suchej Psinie rozmawiał z Panem Starostą. Prosił o chwilę cierpliwości z uwagi na interpretację odnośnie przebudowy drogi. Albo będziemy się zgłaszać, zwracać się z prośbą na przebudowę pobocza, bądź wykonanie chodnika. Na pewno będzie to realizowane. Odnośnie Suchej Psiny w ostatnich dniach trwa okazywanie znaków geodezyjnych, granicznych w Czerwonkowie i w Suchej Psinie pod projekty drogi. Rozmawiamy zarówno z panem starostą jak i projektantem, który projektuje tą drogę. Do momentu wznowienia
i porządkowania granic nie zostanie podjęta żadna decyzja odnośnie możliwości wejścia w ten pas. Mimo tego zostanie złożona informacja do Starostwa, że Gmina jest chętna podjąć współpracę w zakresie budowy chodnika. Jak zadanie by miało potrwać w realizacji ileś lat, to lepiej chyba skupić się na tym tylko chodniku, żeby chodnik już był. Natomiast tutaj czekamy jeszcze na decyzję Starostwa. Pismo zostanie też złożone.
Przewodniczący RM - wpłynęły pisma do wiadomości Rady Miejskiej: odnośnie za co kto odpowiada na drogach. Jest to pismo do Starosty Powiatu Głubczyckiego( dot. barierek na ulicy Krakowskiej), pismo dot. parkowania samochodów przy Żabce, przy ulicy Ciasnej. Tam, był problem. Jest pismo do komendanta Policji Powiatowej w Głubczycach o to, żeby zwiększyć bezpieczeństwo na tej drodze, żeby po prostu było więcej kontroli , pismo do z Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu , która zaopiniowała pozytywnie wniosek o likwidację filii biblioteki w Suchej Psinie.
Wpłynął wniosek o zamknięcie drogi przy ulicy Kolejowej w Baborowie dla samochodów ciężarowych. Adresatami tego wniosku są Burmistrz Gminy Baborów Tomasz Krupa, Starostka Głubczycki Anna Kobierska -Mróz, Wojewoda Opolski Monika Jurek, Marszałek Województwa Opolskiego Szymon Ogłaza, Przewodniczący Rady Miejskiej Baborów, Przewodniczący Rady Powiatu Radosław Gorzko, firma AGRO-Matejka. Chodzi o zamknięcie dróg w ogóle, tak wnioskują mieszkańcy, a ograniczenia tonażowe zgodnie z ustawą o drogach publicznych mogą być wprowadzone, tylko do jednej drogi publicznej lub jej odcinka przez zarządcę dróg, czyli Burmistrza lub w odniesieniu do dwóch dróg lub odcinka poprzez Radę Miejską. Tu chodzi o jedną drogę - ul. Kolejową Jednakże po uzyskaniu zatwierdzenia projektu w organizacji ruchu przez Starostwo Powiatowe w Głubczycach podstawie wskazanych przepisów wniosek zostanie przekazany do Burmistrza Gminy Baborów. Rada nie jest własciwa do podjęcia takich decyzji wskazanych we wniosku.
Burmistrz Gminy - na ul. Kolejowej rozpoczynają się prace związane z budową kanalizacji deszczowej. Za chwilę akurat będziemy mogli przymierzać się do sieci wodociągowej a następnie całej podbudowy drogi. Wykonawca też dostanie taką informację, żeby przypatrywał się temu, co się dzieje na bieżąco, jak natężenie ruchu będzie wyglądało. ale wykonawca ma zabezpieczony dojazd do posesji do lokalnych przedsiębiorstw więc nie można zamknąć drogi w całości, ponieważ wszystkie rozjazdy są już rozkopane. Niedługo ul. Polna zostanie rozkopana, już nie będzie dalej dojazdu przedsiębiorca z tego co wiemy też prowadzi inwestycje własne gdzie brak jest możliwości w chwili obecnej dojazdu z innej strony. Będą rozpoczynane kolejne przebudowy. W marcu, kwietniu bo, wykonawca dostał już uzgodnienia Zarządu Dróg Wojewódzkich objazd drogami wojewódzkimi i przez pewien czas objazd dla samochodów ciężarowych będzie odbywał się przez Suchą Psinę, Boguchwałów, Czerwonków samochody osobowe będą miały umożliwiony przejazd prawdopodobnie do godziny 8 czy 8 .30. Po godzinie 8 .30 będzie wiadukt i część skrzyżowania zamknięta i będą toczyły się prace, które będą się kończyć w godzinie 15 -15 .30, więc powroty do domu będą mogły być realizowane. Tutaj też jesteśmy w kontakcie z naszą spółką- Zakładem Usług Komunalnych który świadczy usługi transportu publicznego. Jak będziemy wiedzieć wcześniej, to też takie informacje pójdą do lokalnych przedsiębiorców i też będziemy informować o tym wszystkim. Jeżeli chodzi o ograniczenia, gdyby znaleziono inny wariant dojazdu, gdzie jest bardzo ciężko teraz w tej chwili, bo się te roboty nałożyły to i tak jest pewne ograniczenie prawne, ponieważ samochody ciężarowe, czyli ciągnik z naczepą, dalej może jechać przy tym maksymalnym ograniczeniu ruchu, ale nie może być załadowany do pełna . Tam jest akurat nacisk na oś napędową, rozkłada się to mniej więcej tak w procentach, która oś i po prostu akurat jak zasypie, część tylko wanny, to tak będzie mógł przejechać. A problem jest taki, że my dopiero będziemy realizować zatokę pod inspekcję transportu drogowego. Jak ktoś wiedzie, to nawet go nie ma, gdzie zważyć, żeby stwierdzić czy on jest przeładowany czy nie przeładowany. A jeszcze jeden jest absurd, ciągniki rolnicze mogą mieć doczepiany wózek, do którego się doczepia akurat naczepę i jeździ dalej w pełnym załadunku, a ciągnik rolniczy nie jest traktowany z osią napędową, więc ciągnik rolniczy nie będzie miał przekroczenia żadnego. To są też takie abstrakcje. Przepisy prawne nie nadążyły za rozwojem korzystania z dróg w Polsce.
7. Wolne wnioski i informacje; (17:16)
Przewodniczący RM - wpłynęły pisma do wiadomości Rady Miejskiej: odnośnie za co kto odpowiada na drogach. Jest to pismo do Starosty Powiatu Głubczyckiego( dot. barierek na ulicy Krakowskiej), pismo dot. parkowania samochodów przy Żabce, przy ulicy Ciasnej. Tam, był problem. Jest pismo do komendanta Policji Powiatowej w Głubczycach o to, żeby zwiększyć bezpieczeństwo na tej drodze, żeby po prostu było więcej kontroli , pismo do z Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu , która zaopiniowała pozytywnie wniosek o likwidację filii biblioteki w Suchej Psinie.
Wpłynął wniosek o zamknięcie drogi przy ulicy Kolejowej w Baborowie dla samochodów ciężarowych. Adresatami tego wniosku są Burmistrz Gminy Baborów Tomasz Krupa, Starostka Głubczycki Anna Kobierska -Mróz, Wojewoda Opolski Monika Jurek, Marszałek Województwa Opolskiego Szymon Ogłaza, Przewodniczący Rady Miejskiej Baborów, Przewodniczący Rady Powiatu Radosław Gorzko, firma AGRO-Matejka. Chodzi o zamknięcie dróg w ogóle, tak wnioskują mieszkańcy, a ograniczenia tonażowe zgodnie z ustawą o drogach publicznych mogą być wprowadzone, tylko do jednej drogi publicznej lub jej odcinka przez zarządcę dróg, czyli Burmistrza lub w odniesieniu do dwóch dróg lub odcinka poprzez Radę Miejską. Tu chodzi o jedną drogę - ul. Kolejową Jednakże po uzyskaniu zatwierdzenia projektu w organizacji ruchu przez Starostwo Powiatowe w Głubczycach podstawie wskazanych przepisów wniosek zostanie przekazany do Burmistrza Gminy Baborów. Rada nie jest właściwa do podjęcia takich decyzji wskazanych we wniosku.
Burmistrz Gminy - na ul. Kolejowej rozpoczynają się prace związane z budową kanalizacji deszczowej. Za chwilę akurat będziemy mogli przymierzać się do sieci wodociągowej a następnie całej podbudowy drogi. Wykonawca też dostanie taką informację, żeby przypatrywał się temu, co się dzieje na bieżąco, jak natężenie ruchu będzie wyglądało. ale wykonawca ma zabezpieczony dojazd do posesji do lokalnych przedsiębiorstw więc nie można zamknąć drogi w całości, ponieważ wszystkie rozjazdy są już rozkopane. Niedługo ul. Polna zostanie rozkopana, już nie będzie dalej dojazdu przedsiębiorca z tego co wiemy też prowadzi inwestycje własne gdzie brak jest możliwości w chwili obecnej dojazdu z innej strony. Będą rozpoczynane kolejne przebudowy. W marcu, kwietniu bo, wykonawca dostał już uzgodnienia Zarządu Dróg Wojewódzkich objazd drogami wojewódzkimi i przez pewien czas objazd dla samochodów ciężarowych będzie odbywał się przez Suchą Psinę, Boguchwałów, Czerwonków samochody osobowe będą miały umożliwiony przejazd prawdopodobnie do godziny 8 czy 8 .30. Po godzinie 8 .30 będzie wiadukt i część skrzyżowania zamknięta i będą toczyły się prace, które będą się kończyć w godzinie 15 -15 .30, więc powroty do domu będą mogły być realizowane. Tutaj też jesteśmy w kontakcie z naszą spółką- Zakładem Usług Komunalnych który świadczy usługi transportu publicznego. Jak będziemy wiedzieć wcześniej, to też takie informacje pójdą do lokalnych przedsiębiorców i też będziemy informować o tym wszystkim. Jeżeli chodzi o ograniczenia, gdyby znaleziono inny wariant dojazdu, gdzie jest bardzo ciężko teraz w tej chwili, bo się te roboty nałożyły to i tak jest pewne ograniczenie prawne, ponieważ samochody ciężarowe, czyli ciągnik z naczepą, dalej może jechać przy tym maksymalnym ograniczeniu ruchu, ale nie może być załadowany do pełna . Tam jest akurat nacisk na oś napędową, rozkłada się to mniej więcej tak w procentach, która oś i po prostu akurat jak zasypie, część tylko wanny, to tak będzie mógł przejechać. A problem jest taki, że my dopiero będziemy realizować zatokę pod inspekcję transportu drogowego. Jak ktoś wiedzie, to nawet go nie ma, gdzie zważyć, żeby stwierdzić czy on jest przeładowany czy nie przeładowany. A jeszcze jeden jest absurd, ciągniki rolnicze mogą mieć doczepiany wózek, do którego się doczepia akurat naczepę i jeździ dalej w pełnym załadunku, a ciągnik rolniczy nie jest traktowany z osią napędową, więc ciągnik rolniczy nie będzie miał przekroczenia żadnego. To są też takie abstrakcje. Przepisy prawne nie nadążyły za rozwojem korzystania z dróg w Polsce.
8. Zakończenie obrad; (17:23)
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął VII Sesje Rady Miejskiej.