Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

XXIV Sesja Rady Miejskiej w Baborowie - 21 października 2021 r.

Protokół nr XXIV2021
z sesji Rady Miejskiej w Baborowie
odbytej w dniu 21 października 2021 r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Baborowie

Obrady rozpoczęto 2021-10-21 o godz. 16:05:27, a zakończono o godz. 18:25:12 tego samego dnia.

W posiedzeniu wzięło udział 11 członków w związku z czym obrady były prawomocne.

  1. Roman Kraszewski
  2. Wojciech Śliwiński
  3. Kamila Bartman
  4. Irena Biegus
  5. Marian Bliźnicki
  6. Dorota Fitzoń
  7. Michalina Jakubowska
  8. Jadwiga Kowalczykowska
  9. Kazimierz Morys
  10. Jarosław Ronczka
  11. Wiesław Sobczyk

1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad. (16:05:00)

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Jarosław Ronczka otworzył obrady XXIV Sesji Rady Miejskiej w Baborowie.

2. Przedstawienie porządku obrad (16:07:00)

2.1. Wprowadzenie zmian do porządku obrad na wniosek Burmistrza: wycofanie projektu uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata i zawarcia kolejnej umowy do 3 lat - projekt druk nr 251/21 oraz dodanie pkt - podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - druk nr 255/21 (16:07:00)

Głosowanie w sprawie wycofania projektu uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata i zawarcia kolejnej umowy do 3 lat - projekt druk nr 251/21 (16:36:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Wojciech Śliwiński, Roman Kraszewski, Jadwiga Kowalczykowska, Dorota Fitzoń, Wiesław Sobczyk, Jarosław Ronczka, Kamila Bartman, Irena Biegus, Michalina Jakubowska, Marian Bliźnicki, Kazimierz Morys
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

 Głosowanie  w sprawie dodania pkt - podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - projekt druk nr 255/21 (16:37:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Dorota Fitzoń, Jadwiga Kowalczykowska, Kamila Bartman, Wiesław Sobczyk, Roman Kraszewski, Michalina Jakubowska, Irena Biegus, Wojciech Śliwiński, Kazimierz Morys, Jarosław Ronczka, Marian Bliźnicki
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Głosowanie w sprawie dodania pkt - podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pożyczki długoterminowej Stowarzyszeniu Aktywna Szkoła w Baborowie - druk nr 258/21 (16:37:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Jadwiga Kowalczykowska, Dorota Fitzoń, Roman Kraszewski, Irena Biegus, Wojciech Śliwiński, Wiesław Sobczyk, Jarosław Ronczka, Kamila Bartman, Michalina Jakubowska, Kazimierz Morys, Marian Bliźnicki
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Głosowanie w sprawie dodania pkt - podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Województwa Opolskiego z przeznaczeniem na realizację zadania o nazwie „Opracowanie dokumentacji przedprojektowej (planistyczno-prognostycznej) dla inwestycji Rewitalizacja linii kolejowych nr 177, 294 Racibórz-Racławice Śląskie” w ramach programu Kolej + (16:38:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Jadwiga Kowalczykowska, Kamila Bartman, Wojciech Śliwiński, Irena Biegus, Michalina Jakubowska, Dorota Fitzoń, Wiesław Sobczyk, Jarosław Ronczka, Marian Bliźnicki, Roman Kraszewski, Kazimierz Morys
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich sesji. (16:39:00)

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad XX sesji (30 czerwca 2021 r.) (16:40:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Wojciech Śliwiński, Dorota Fitzoń, Jadwiga Kowalczykowska, Michalina Jakubowska, Roman Kraszewski, Irena Biegus, Marian Bliźnicki, Wiesław Sobczyk, Jarosław Ronczka, Kamila Bartman, Kazimierz Morys
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad XXI sesji (26 lipca 2021 r.) (16:40:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Jadwiga Kowalczykowska, Roman Kraszewski, Michalina Jakubowska, Wojciech Śliwiński, Dorota Fitzoń, Kamila Bartman, Irena Biegus, Wiesław Sobczyk, Marian Bliźnicki, Jarosław Ronczka, Kazimierz Morys
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad XXII sesji (16 sierpnia 2021 r.) (16:40:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Michalina Jakubowska, Kamila Bartman, Wojciech Śliwiński, Jadwiga Kowalczykowska, Dorota Fitzoń, Roman Kraszewski, Irena Biegus, Marian Bliźnicki, Wiesław Sobczyk, Kazimierz Morys, Jarosław Ronczka
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z obrad XXIII sesji (28 września 2021 r.) (16:41:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Jadwiga Kowalczykowska, Dorota Fitzoń, Irena Biegus, Wojciech Śliwiński, Michalina Jakubowska, Roman Kraszewski, Marian Bliźnicki, Kazimierz Morys, Kamila Bartman, Wiesław Sobczyk, Jarosław Ronczka
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

4. Podjęcie uchwał w sprawach: (16:41:00)

4.1. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości oraz udzielenie bonifikaty - projekt druk nr 249/21; (16:41:00) – zał. nr 1 do protokołu.

Opinia wypracowana  na wspólnym posiedzeniu  Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Zdrowia i Porządku Publicznego– pozytywna.

Nie podjęto dyskusji nt. projektu.

Głosowanie w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości oraz udzielenie bonifikaty - projekt druk nr 249/21; (16:42:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Marian Bliźnicki, Kamila Bartman, Irena Biegus, Wiesław Sobczyk, Jadwiga Kowalczykowska, Dorota Fitzoń, Jarosław Ronczka, Kazimierz Morys, Roman Kraszewski, Wojciech Śliwiński, Michalina Jakubowska
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/256/21, która stanowi zał. nr 2 do protokołu.

4.2. wydzierżawienia nieruchomości na czas nieoznaczony oraz wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości na czas nieoznaczony - projekt druk nr 250/21; (16:43:00)- zal. nr 3 do protokołu.

Opinia wypracowana  na wspólnym posiedzeniu  Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Zdrowia i Porządku Publicznego– pozytywna.

Nie podjęto dyskusji nt. projektu.

Głosowanie w sprawie wydzierżawienia nieruchomości na czas nieoznaczony oraz wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości na czas nieoznaczony - projekt druk nr 250/21; (16:43:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Wojciech Śliwiński, Jadwiga Kowalczykowska, Jarosław Ronczka, Michalina Jakubowska, Dorota Fitzoń, Marian Bliźnicki, Kamila Bartman, Roman Kraszewski, Irena Biegus, Wiesław Sobczyk, Kazimierz Morys
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/257/21, która stanowi zał. nr 4 do protokołu.

4.3. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Baborów - projekt druk nr 253/21; (16:44:00)- zał nr 5 do protokołu.

Opinia wypracowana na wspólnym posiedzeniu  Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Zdrowia i Porządku Publicznego– pozytywna.

Nie podjęto dyskusji nt. projektu.

Głosowanie w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Baborów - projekt druk nr 253/21; (16:45:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Marian Bliźnicki, Dorota Fitzoń, Jarosław Ronczka, Kamila Bartman, Jadwiga Kowalczykowska, Irena Biegus, Roman Kraszewski, Kazimierz Morys, Wiesław Sobczyk, Michalina Jakubowska, Wojciech Śliwiński
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/258/21, która stanowi zał. nr 6 do protokołu.

4.4. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości oraz udzielenie bonifikaty - projekt druk nr 254/21; (16:45:00)- zał. nr 7 do protokołu.

Opinia wypracowana  na wspólnym posiedzeniu  Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Zdrowia i Porządku Publicznego– pozytywna.

Nie podjęto dyskusji nt. projektu.

Głosowanie w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości oraz udzielenie bonifikaty - druk nr 254/21; (16:46:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Marian Bliźnicki, Wiesław Sobczyk, Irena Biegus, Roman Kraszewski, Wojciech Śliwiński, Dorota Fitzoń, Jadwiga Kowalczykowska, Michalina Jakubowska, Jarosław Ronczka, Kazimierz Morys, Kamila Bartman
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/259/21, która stanowi zał. nr 8 do protokołu.

4.5. pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - projekt druk nr 255/21 (16:46:00)- zał. nr 9 do protokołu.

Opinia wypracowana  na wspólnym posiedzeniu  Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Zdrowia i Porządku Publicznego– pozytywna.

Dyskusja:

Radny Wojciech Śliwiński – w projekcie uchwały jest kwota 310 tys zł a w zmianach do budżetu jest 250.060 zł. Z czego wynika ta różnica?  Przewidywane wykonanie na koniec roku to 780 .860  zł, jak to zostało skalkulowane, bo biorąc pod uwagę wykonanie na 30 września 2021 r. jest kwota 1.322.537 zł to dzieląc przez trzy kwartały wychodzi inna kwota i jeszcze biorąc pod uwagę to, że  na edukację przekazano  1400 zł i i pozostałe koszty już były zrealizowane w trzech kwartałach.

Skarbnik Gminy – różnica wynika z faktu, iż jeżeli chodzi o wydatki to mamy plan w kwocie 1500.000 zł, żeby zamknąć kwotę, wydatków potrzebna jest kwota 280.860 zł przy założeniu, że wykonamy takie dochody. Jeżeli nie wykonamy takich dochodów, to różnica będzie większa. Ta różnica będzie wynosiła 110 tys zł. Dlatego, że nie jesteśmy w stanie oszacować dokładnie jakie dochody uzyskamy. Na koniec roku jeżeli uzyskamy dochody  z tego tytułu, będziemy patrzeć na wykonanie. Na ten moment musielibyśmy zwiększać wydatki o 30 tys zł wówczas  to by pasowało.

Radny W. Śliwiński – z jakiego powodu wzrosła obsługa administracyjna systemu o 25 tys zł w stosunku do roku ubiegłego.

Skarbnik Gminy – m.in. z powodu wzrostu ogólnych kosztów utrzymania. To nie tylko koszty wynagrodzenia w UM, ale to licencje na programy, zakupy różnego rodzaju.

Radny Roman Kraszewski – należy rozumieć, że kwota szacunkowa 1.616 tys zł wynika z danych szacunkowych przekazanych przez ZUK i jest związana z zwiększoną ilością odpadów.

Burmistrz Gminy – po 9 miesiącach od ostatnich rozmów nt. stawek za odpady mamy informacje, że ta ilość odpadów zwiększyła się w stosunku do poprzedniego okresu o 155 ton odpadów. Nie ma tu żadnych dodatkowych kosztów, które  stanowiłyby o wzroście. Nie chodzi o inflacje, wzrost wynagrodzeń tylko o wzroście wytworzonych odpadów. Przed nami jest jeszcze zbiórka odpadów wielogabarytowych.

Radna – Kamila Bartman – w poprzednim roku jaka była dopłata do gospodarki odpadami

Skarbnik Gminy – ok. 300 tys zł.

Radna Kamila Bartman – czy należy rozumieć, że obecna stawka 28 zł od osoby za odpady komunalne  jest nie wystarczająca i brakuje 5,60 zł  miesięcznie.

Burmistrz Gminy – za miesiąc po wyliczeniu wszystkich danych będziemy rozmawiać o zmianie stawki.

Radny R.Kraszewski – czy jest kwota zaległości od mieszkańców niepłacących a zarejestrowanych w systemie.

Skarbnik Gminy – potwierdziła, że są takie osoby. Kwota zaległości na 30 września 2021 r. z tytułu opłaty za odbiór odpadów to 151.702,37 zł. Na bieżąco wystawiane są upomnienia, tytuły wykonawcze. Zaległości obejmują nie tylko ten rok ale zaległości z lat poprzednich.

Radna K.Bartman – czyli brakująca kwota nie wynika z tego, że zaszły jakieś podwyżki w transporcie czy na instalacjach, tylko z tego, że jest więcej wyprodukowanych śmieci przez mieszkańców.

Radny W.Śliwiński – po co było śpieszyć się z tym projektem uchwały, skoro za miesiąc znane będą szczegóły i będzie większa wiedza na ten temat

Burmistrz Gminy – to jest zabezpieczenie finansowe do pokrycia  umowy z ZUK

Radny W. Śliwiński – nie widzi potrzeby, bo  jeżeli do września wydano 1.323 tys zł. a planowane było 1.500 tys zł. to są środki pozwalające na zapłatę faktury za październik.

Burmistrz Gminy – potrzebujemy zabezpieczenia finansowego  na wiele zadań, które  muszą być zrealizowane. Radni mają możliwość wprowadzenia zmian. Obecnie pokazuje się wielkość produkowanych odpadów i ta kwota jest do wyliczenia do końca roku. Nie chodzi w tym momencie o podwyżkę tylko kwotę, którą należy zabezpieczyć.

Radna Kamila Bartman – tzn. że jeżeli nie chcielibyśmy dopłacać to należałoby stawkę podnieść o 5 zł od osoby

Sekretarz Gminy Wiesław Kozyra – ale w styczniu 2021 r. a nie 2022 r.

Burmistrz - ta stawka winna była wchodzić od stycznia 2021 i pracować, żeby było pokrycie kosztów. Nie chodzi by ściągać z ludzi, ale każdy mieszkaniec oczekuje od Gminy, że coś będzie się robić. Do każdej inwestycji Gmina musi mieć wkład własny. Jak dołożymy do gospodarki odpadami Gmina traci możliwość dofinansowania do zadań. Koszty wynikają głównie z tego, że wyprodukowana została o 155 t większa  ilość odpadów.

Radny W.Śliwiński – należy rozumieć, że jest opracowywany nowy regulamin systemu śmieciowego.

Burmistrz Gminy – wszystkie zmiany w systemie śmieciowym muszą być powiązane z nowym regulaminem.

Radny R.Kraszewski – mówi się o 4.600 mieszkańcach w systemie, część już nie zapłaciła na kwotę 151 tys zł.  Co będzie kiedy ludzie przestana płacić za śmieci. Czy Gmina będzie miała możliwości wyegzekwowania tego.

Burmistrz Gminy – spis powszechny pokaże nam osoby zamieszkujące nie zameldowane. Nie ma prawnej możliwości weryfikowania osób zamieszkałych, chodzi  o ochronę RODO.

Po wyczerpaniu dyskusji Wiceprzewodniczący RM poddał pod głosowanie  przedmiotowy projekt uchwały.

Głosowanie w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - projekt druk nr 255/21 (17:17:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (8):
    Jadwiga Kowalczykowska, Jarosław Ronczka, Marian Bliźnicki, Michalina Jakubowska, Wiesław Sobczyk, Irena Biegus, Dorota Fitzoń, Kazimierz Morys
  • WSTRZYMUJE SIĘ (3):
    Roman Kraszewski, Wojciech Śliwiński, Kamila Bartman
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/260/21, która stanowi zał. nr 10 do protokołu.

4.6. udzielenia pożyczki długoterminowej Stowarzyszeniu Aktywna Szkoła w Baborowie - projekt druk nr 258/21 (17:17:00)- zał. nr 11 do protokołu.

Opinia wypracowana  na wspólnym posiedzeniu  Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Zdrowia i Porządku Publicznego– pozytywna.

Głosowanie w sprawie udzielenia pożyczki długoterminowej Stowarzyszeniu Aktywna Szkoła w Baborowie - projekt druk nr 258/21 (17:22:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (11):
    Wiesław Sobczyk, Irena Biegus, Kamila Bartman, Jadwiga Kowalczykowska, Michalina Jakubowska, Roman Kraszewski, Wojciech Śliwiński, Jarosław Ronczka, Kazimierz Morys, Dorota Fitzoń, Marian Bliźnicki
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/261/21, która stanowi zał. nr 12 do protokołu.

4.7. udzielenia dotacji celowej dla Województwa Opolskiego z przeznaczeniem na realizację zadania o nazwie „Opracowanie dokumentacji przedprojektowej (planistyczno-prognostycznej) dla inwestycji Rewitalizacja linii kolejowych nr 177, 294 Racibórz-Racławice Śląskie” w ramach programu Kolej + - projekt druk nr 259/21 (17:22:00)- zał. nr 13 do protokołu.

Burmistrz Gminy omówił projekt uchwały.

Głosowanie w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Województwa Opolskiego z przeznaczeniem na realizację zadania o nazwie „Opracowanie dokumentacji przedprojektowej (planistyczno-prognostycznej) dla inwestycji Rewitalizacja linii kolejowych nr 177, 294 Racibórz-Racławice Śląskie” w ramach programu Kolej + - druk nr 259/21 (17:27:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (7):
    Marian Bliźnicki, Roman Kraszewski, Jarosław Ronczka, Jadwiga Kowalczykowska, Dorota Fitzoń, Wiesław Sobczyk, Kazimierz Morys
  • WSTRZYMUJE SIĘ (4):
    Wojciech Śliwiński, Irena Biegus, Kamila Bartman, Michalina Jakubowska
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/262/21, która stanowi zał. nr 14 do protokołu.

4.8. zmiany uchwały budżetowej oraz wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Baborów na 2021 r.- projekt druk nr 256A/21; (17:27:00)- zał. nr 15 do protokołu.

Opinia wypracowana  na wspólnym posiedzeniu  Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Zdrowia i Porządku Publicznego– pozytywna.

Radny Roman Kraszewski – zapytał o pkt 2 b uzasadnienia.

Skarbnik Gminy – ten pkt jest związany ze zmianą rozporządzenia w sprawie klasyfikacji  budżetowej. Środki te były wprowadzone do budżetu na wcześniejszych sesjach, ale były wprowadzane w paragrafie, które to rozporządzenie zmieniło w sierpniu i wyznaczyło samorządom okres 3 miesięcy na wprowadzenie zmian. Zmiana polega na przeniesieniu na inne paragrafy.

Radny W. Śliwiński – na jakim etapie jest ul. Kolejowa

Burmistrz Gminy – poinformował o działaniach prowadzonych na ul. Kolejowej.

Radna Kamila Bartman – czy Burmistrz ma wiedzę o ile miesięcy przesuną się prace przez problem związany z gazem.

Burmistrz Gminy – ok. 3-4 miesiące ale nie z winy projektantów, gazowni tylko z uwagi na liczna korespondencję mieszkańców. Współczuje wszystkim mieszkańcom ul. Kolejowej z uwagi na trudne warunki. Od 4 miesięcy mamy wstrzymane prace projektowe,  bo nie wiadomo jak to teraz będzie wyglądało. Nawiązał do prowadzonych uzgodnień z PKP  i innymi instytucjami, które są bardzo czasochłonne i trudne.

Głosowanie w sprawie zmiany uchwały budżetowej oraz wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Baborów na 2021 r.- projekt druk nr 256A/21; (17:40:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (8):
    Wiesław Sobczyk, Marian Bliźnicki, Jadwiga Kowalczykowska, Jarosław Ronczka, Irena Biegus, Dorota Fitzoń, Kazimierz Morys, Michalina Jakubowska
  • WSTRZYMUJE SIĘ (3):
    Wojciech Śliwiński, Kamila Bartman, Roman Kraszewski
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/263/21, która stanowi zał. nr 16 do protokołu.

4.9. zmiany wieloletniej prognozy finansowej- projekt druk nr 257A/21 (17:41:00)- zał. nr 17 do protokołu.

Opinia wypracowana  na wspólnym posiedzeniu  Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Zdrowia i Porządku Publicznego– pozytywna.

Głosowanie w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej- projekt druk nr 257A/21 (17:42:00)

Wyniki imienne:

  • ZA (8):
    Michalina Jakubowska, Dorota Fitzoń, Wiesław Sobczyk, Kazimierz Morys, Marian Bliźnicki, Jadwiga Kowalczykowska, Jarosław Ronczka, Irena Biegus
  • WSTRZYMUJE SIĘ (3):
    Kamila Bartman, Roman Kraszewski, Wojciech Śliwiński
  • BRAK GŁOSU(4):
    Magdalena Bradel, Dagmara Fryzel-Kalita, Ewa Stanulewicz, Krzysztof Tokarz

Rada Miejska w Baborowie przyjęła przedmiotową uchwałę nr XXIV/264/21, która stanowi zał. nr 18 do protokołu.

5. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym (17:42:00)

Wiceprzewodniczący odczytał pismo- wniosek do budżetu Powiatu na 2022 r.  radnych Powiatu Artura Czechowicza i Jana Jasiona , które stanowi zał. nr 19 do protokołu.

6. Sprawozdanie Burmistrza Gminy o podejmowanych działaniach w okresie międzysesyjnym (17:58:00)

Burmistrz Gminy poinformował, że:

- złożono wniosek do Starostwa odnośnie kanalizacji burzowej na ul. Krakowskiej w Baborowie;

- prowadzono rozmowy w sprawie remontu dróg wojewódzkich w Boguchwałowie i Suchej Psinie

- wspólnie z Przewodniczącym Rady odbył spotkanie z Starostą Powiatu Głubczyckiego w celu określenia zasad dalszej współpracy

- odbyły się zebrania w sołectwach odnośnie wniosków do budżetu na 2022r.w ramach funduszu sołeckiego. Wstępnie zadania zostały ustalone pod kątem inwestycyjnym.

-  zachodzi potrzeba utworzenia 8 oddziału przedszkolnego. Odbyły się rozmowy z projektantem, inspektorem Nadzoru Budowlanego w zakresie możliwości odtworzenia do funkcjonowania byłego przedszkola przy ul. Powstańców z możliwością rozdzielenia na część przedszkolną i część żłobkową.

- odbyły się spotkaniami w biurami projektowymi odnośnie budynku byłego ośrodka zdrowia w Baborowie. Remont przeznaczono jako priorytet do SUBREGIONU Południe w sprawie otrzymania dofinansowania.

Radny Marian Bliźnicki – zgłosił potrzebę interweniowania o remont  w Starostwie odnośnie drogi Baborów – Czerwonków. Droga jest bardzo zniszczona, a ubytki stwarzają ogromne zagrożenie bezpieczeństwa.

Burmistrz Gminy – stwierdził, że ubytki na bieżąco zgłaszane są do Powiatu. Dotyczy to również drogi na Szczyty. Mamy trzy lata kadencji i teraz Starostwo dopiero rozpoczyna remont dwóch dróg. Zły stan dróg wynika z wieloletnich zaniedbań.

Radna Kamila Bartman – na jakim etapie jest utworzenie nowego ośrodka zdrowia

Burmistrz Gminy – Gmina otrzymała koncepcję i na jednej z komisji Budżetu można ją przedstawić. Przed dokonaniem zapytania o wykonanie dokumentacji projektowej trzeba podjąć decyzje czy pomieszczenie na parterze również będzie zagospodarowane i uwzględnić w projekcie pod kolejne gabinety. Pojawiła się możliwość rozszerzenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej o pewien wachlarz usług, z których chciano by skorzystać.

7. Wolne wnioski i informacje (18:22:00)

Radny W.Śliwiński – z jakiego powodu nie zostało złożone sprawozdanie z działalności ZUK za 2020 r.  Radzie

Burmistrz Gminy – sprawdzi i udzieli odpowiedzi.

Przewodnicząca Komisji Budżetu złożyła pismo do ZUK, ponieważ w planie pracy Komisji jest zaplanowany punkt dot. omówienia sprawozdania z działalności w listopadzie.

8. Zakończenie obrad. (18:24:00)

Wobec wyczerpania porządku obrad Wiceprzewodniczący zamknął obrady XXIV sesji Rady Miejskiej.