- Menu BIP
- OGŁOSZENIA
- Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
- Urząd Miejski w Baborowie
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE MIEJSKIM W BABOROWIE
Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Miejskim w Baborowie na podstawie umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowiska urzędnicze
§ 1
-
Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz, w oparciu o wniosek kierownika komórki organizacyjnej o wszczęcie naboru na wolne stanowisko pracy. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
-
Wniosek, o którym mowa w ust.1, powinien być przekazany z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danego wydziału lub komórki organizacyjnej.
-
Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Burmistrza projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu.
-
Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 3 zawiera:
-
dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków,
-
określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji kandydata na wakujące stanowisko pracy,
-
określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
-
określenie zakresu odpowiedzialności na danym stanowisku pracy,
-
inne dane określające indywidualny charakter stanowiska pracy.
-
-
Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Burmistrza powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko pracy.
Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 2
-
Komisję Rekrutacyjną powołuje Burmistrz w drodze zarządzenia.
-
W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
-
Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona,
-
kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie,
-
pracownik Kadr będący równocześnie sekretarzem Komisji.
-
-
Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział III
Etapy naboru na wolne stanowisko urzędnicze
§ 3
Ustala się następujące etapy naboru na wolne stanowiska urzędnicze:
-
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy.
-
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
-
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
-
Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
-
Selekcja końcowa kandydatów w formie rozmowy kwalifikacyjnej.
-
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
-
Ogłoszenie wyników naboru.
-
Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
§ 4
O naborze na wolne stanowisko urzędnicze ogłasza Burmistrz Gminy Baborów.
-
Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Baborowie.
-
Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach m. in.:
-
prasie,
-
urzędach pracy,
-
biurach pośrednictwa pracy.
-
-
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
-
adres Urzędu Miejskiego w Baborowie,
-
określenie stanowiska urzędniczego,
-
określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
-
wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
-
wskazanie wymaganych do złożenia dokumentów,
-
określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
-
-
Ogłoszenie będzie umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Baborowie przez 14 dni kalendarzowych od dnia publikacji.
-
Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
-
Po ogłoszeniu umieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie.
-
Na dokumenty aplikacyjne składają się:
-
list motywacyjny,
-
życiorys – curriculum vitae,
-
kserokopie świadectw pracy,
-
kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
-
opinie, referencje,
-
oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
-
zaświadczenie o niekaralności sądowej,
-
oryginał kwestionariusza osobowego,
-
koncepcja prowadzenia komórki organizacyjnej w naborze na stanowisko kierownicze.
-
-
Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
-
Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział VI
Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 6
-
Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
-
Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami składanymi przez kandydatów.
-
Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu.
-
Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VII
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne
§ 7
-
Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, i dokonaniu wstępnej selekcji, w Biuletynie Informacji Publicznej umieszcza się listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
-
Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
-
Listę kandydatów spełniających wymagania formalne umieszcza się w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
-
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
-
Wzór listy kandydatów stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział VIII
Selekcja końcowa kandydatów
§ 8
Selekcja końcowa obejmuje rozmowę kwalifikacyjną.
§ 9
-
Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
-
Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza się w sposób pozwalający zbadać:
-
predyspozycje i umiejętności kandydata, gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
-
posiadaną wiedzę na temat Urzędu Miejskiego w Baborowie, w którym ubiega się o stanowisko,
-
obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
-
cele zawodowe kandydata.
-
Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
-
Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przyznaje kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.
Rozdział IX
Ogłoszenie wyników naboru
§ 10
Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.
Rozdział X
Sporządzanie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
§ 11
-
Po zakończeniu procedury naboru sekretarz Komisji Rekrutacyjnej sporządza protokół.
-
Protokół zawiera w szczególności:
-
określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
-
informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.
-
-
Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział XI
Informacja o wynikach naboru
§ 12
-
Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
-
Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
-
adres Urzędu Miejskiego w Baborowie,
-
określenie stanowiska urzędniczego,
-
imię i nazwisko wybranego kandydata oraz miejsce jego zamieszkania,
-
uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.
-
-
Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego przez okres co najmniej 3 miesięcy.
-
Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
-
Wzór informacji o wyniku naboru stanowi załączniki nr 6 i 7 do niniejszego Regulaminu.
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 13
-
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
-
Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
-
Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
§ 14
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie maja zastosowanie przepisy ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U.z 2001r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.).
informację wytworzył(a): | Urząd Miejski w Baborowie |
za treść odpowiada: | Burmistrz Gminy Baborów |
data wytworzenia: | 4 luty 2008 |