- Menu BIP
- ZADANIA DOFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW ZEWNĘTRZNYCH
- Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
Przebudowa drogi gminnej nr 108 744 O w Babicach
Zadanie pn: "Przebudowa drogi gminnej nr 108 744 O w Babicach" dofinansowane jest z państwowego funduszu celowego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Szacunkowe wydatki kwalifikowalne wynoszą 1 190 536,47 zł, poziom dofinansowania 63,95% - 761 307,03 zł.
Projektowana przebudowa drogi gminnej w Babicach jest zlokalizowana na terenie miejscowości Babice. Przedmiotowa droga jest drogą gminną i łączy się jedynie z DP 1262 O
Drogę zlokalizowano na terenie działek nr 464, 444, 465, 160/5. Długość odcinka objętego opracowaniem ustalono na 533,55 m. W zakresie dokumentacji uwzględniono również wykonanie chodnika wzdłuż istniejącej jezdni DP 1262 O na odcinku od przebudowywanej drogi gminnej do przystanku autobusowego przy budynku nr 87 na działce nr 355
Wymieniana nawierzchnia jezdni na odcinku od KM 0+000 do KM 0+245,70 przedstawia się następująco:
• asfaltobeton warstwa ścieralna AC11S (D-50/70) gr. 4 cm;
• asfaltobeton warstwa wiążaca AC16W (D-35/50) gr. 6 cm;
• uzupełnienie podbudowy z kruszywa łamanego kamiennego stabilizowanego mechanicznie fr. 0/31mm średniej grubości po zagęszczeniu 10 cm, do przemieszania i zagęszczenia z istniejącą podbudową na grubości 15 cm;
• istniejąca podbudowa.
Wymieniana konstrukcja jezdni na odcinku od KM 0+245,70 do KM 0+533,55 przedstawia się następująco:
• asfaltobeton warstwa ścieralna AC11S (D-50/70) gr. 4 cm;
• asfaltobeton warstwa wiążaca AC16W (D-35/50) gr. 6 cm;
• podbudowa z kruszywa łamanego kamiennego pochodzenia naturalnego stabilizowanego mechanicznie fr.0/31mm grubości po zagęszczeniu 20 cm;
• podłoże istniejące z 25% doziarnieniem pospółką, stabilizowane cementem CEM I, Rm=2,5-5 MPa, gr. 25 cm;
• istniejąca podbudowa.
Podłoże/wzmocniona podbudowa jezdni musi odpowiadać parametrom E2 ≥ 120 MPa
Wzdłuż przebudowywanej konstrukcji jezdni, po obu jej stronach zaprojektowano zabezpieczenie trwałości krawędzi jezdni poprzez wymianę krawężników betonowych. Krawężniki betonowe drogowe należy zabudować jako:
• najazdowe 15x22 cm obniżone i wystające względem nawierzchni jezdni na wysokość 3-4 cm na jako rozwiązanie podstawowe umożliwiające bezpieczny zjazd z jezdni do zjazdu lub na pobocze oraz 1 cm zaniżone poniżej nawierzchni, gdzie wody opadowe będą odprowadzane na pobocza,
• wystające 15x30 cm zabudowane na wysokość 12 cm nad poziom jezdni na odcinkach przy chodnikach.
Konstrukcja chodnika przedstawia się następująco:
• kształtka betonowa brukowa z fazą szara gr. 8 cm;
• podsypka cementowo-piaskowa 1:3 gr. 3 cm;
• podbudowa z kruszywa łamanego kamiennego stabilizowanego mechanicznie fr.0/31mm grubości po zagęszczeniu 15 cm;
• podłoże istniejące stabilizowane cementem CEM I, Rm=2,5-5 MPa, gr. 15 cm. Podłoże pod zaprojektowaną konstrukcję chodnika musi odpowiadać parametrom E2 ≥ 60 MPa
Konstrukcja zjazdów przedstawia się następująco:
• kształtka betonowa brukowa z fazą czerwona gr. 8 cm;
• podsypka cementowo-piaskowa 1:3 gr. 3 cm;
• podbudowa z kruszywa łamanego kamiennego stabilizowanego mechanicznie fr.0/31mm grubości po zagęszczeniu 15 cm;
• podłoże istniejące stabilizowane cementem CEM I, Rm=2,5-5 MPa, gr. 15 cm.
Podłoże pod zaprojektowaną konstrukcję chodnika musi odpowiadać parametrom E2 ≥ 80 MPa
Szczegółowy opis zadania wskazuje dokumentacja techniczna zamieszczona na stronie z postępowaniem przetargowym: